Jordi Canudas

Títol de l’obra: Col·lecció de 10 cartells Mercat i Memòria Mercat de Sant Antoni
Autor:
Jordi Canudas

Preu solidari:60,00 €
Temàtica de l’obra: Arxius i testimonis de les transformacions i el pas del temps
Anàl·lisi teòric de l’obra: Projectes artístics en contextos específics. Com a través del lloc, les persones i les coses, se'ns mostra la memòria d'aquest emblemàtic Mercat, el Mercat de Sant Antoni de Barcelona en un període de temps previ al que ha de ser la important rehabilitació d'aquest indret.
Any de creació de l’obra: 20 09
Mides de l’obra: 10 cartells de 67 x 97 cm
Materials de l’obra: impressió offset damunt paper, cartells. 300 ed. numerada

Currículum profesional:
JORDI CANUDAS (Vic, 1963)
Artista visual i professor de l’Escola Massana Centre d’Art i Disseny-UAB. Des de finals dels vuitanta el seu treball reflexiona al voltant de la identitat i la ubicació del subjecte davant un entorn d’hiperexpressivitat i de ràpida transformació com és l’actual. Ha utilitzat llenguatges i suports diversos propers a l’escultura, el dibuix, la fotografia i la instal·lació. Ha realitzat exposicions i projectes in situ a diverses ciutats com Barcelona, Girona, Vic, Reus, Mataró, Madrid, Oviedo, Grenoble, Bordeus, Marsella, Florència, Aalst i Brussel·les entre d’altres. En els darrers anys ha anat prenent importància en el seu treball plantejaments en relació a la noció de lloc i temps, d’indret, de context i territori. Com ara el projecte Hospital 106, 4t 1a (1995-2005), coautor amb Isabel Banal, sobre les transformacions urbanístiques i socials del barri del Raval de Barcelona, o el projecte 1021 dies. Mercat i Memòria_Mercat de Sant Antoni (2007-2009) Barcelona, un diàleg des de les pràctiques artístiques contemporànies en relació al lloc, les persones i les coses en un moment previ a la remodelació d’aquest emblemàtic mercat. El 2009 amb el projecte Màcula. La vida en blanc participa a l’exposició Mirant des de fora, organitzada per la fundació ArtAids, amb aquest projecte treballa amb diverses associacions que dirigeixen la seva activitat vers el VIH/Sida vinculades al barri del Raval de Barcelona, i al 2010 fa una segona edició del projecte Màcula. La vida en blanc a la UTE del Centro Penitenciario de Villabona, Llanera, Asturias. El 2010 junt amb Isabel Banal desenvolupa el projecte Des de Gran Via 613 per a l’exposició Salvat-Papasseit Poetavantguardistacatalà, organitzada per la Institució de les Lletres Catalanes i Arts Santa Mònica. La seva obra busca un acostament a la realitat quotidiana, amb la voluntat de preservar la memòria i l’experiència que queda fora dels registres oficials.